26.10.11

Kohtumine raamatukogus. Lugejalt lugejale - Raina Leppik Saretoki "Kajajast" ja Linda Jänes Väärsi "Seenemaagiast"

12. juunil möödus Valve Saretoki sünnist 100 aastat. Suvisel kokkusaamisel rääkis Valga Muuseumi teadur Rain Soosaar kirjaniku elust. Sel kohtumisel rääkisime aga tema loomingust.
Raina peatus põhjalikumalt romaanil "Kajaja", millel ilmselged seosed Tõllistes asunud Kajaja taluga. Samuti arvas Raina ära tundvat romaani looduskirjeldustest Sooru looduskauneid kohti ja meie (Sangaste) raudteejaamagi.
Oma silm on kuningas. Tahaksime kevadel minna Sooru ja Tõlliste maile neid kohti vaatama.

Raina tundis muret romaani ühe prototüübi Elsa Uibopuu haua pärast Laatre surnuaias. Korrastamist vajaks ka kirjanik August Gailiti vanemate kalm.
Andsime lubaduse kalmistul käia ja nende hauaplatside korrastamine ühiselt ette võtta.



Suurt huvi tekitas meie teine esineja Linda oma seentega värvitud lõngadega ning seentest valmistatud paberiga.

Õnneks on meil olemas raamat "Seenemaagia ehk värv ja paber seentest", mille abil asjast huvitatud ka ise kauneid lõngu ja paberit saavad värvida, valmistada. [Hele]











Kohtumine "Lugejalt lugejale"
Aitäh Linda


Aitäh Raina
Raamatuid valimas
Mõnus seltskond jälle koos!

Romaan kirjeldab ema kaotanud kümneaastase tüdruku elu. Naise kaotusest masendunud isa jätab lapse kasvatuse hooletusse ning tütar naudib mänge agulilastega. Kuid peagi on vabadusel lõpp, tütrele võetakse kasvatajaks preili ja suvevaheaeg tuleb veeta maal, kus on igav ja pole mänguseltsilisi.

«Too tüdruk, kõhn, tusane ja koduigatsuse valus, olin mina. Ometi ma ei taha jutustada iseendast, vaid Kajajast, kuid saan jutustada ainult sellest, mis ma nägin, kuulsin ja kindlasti tean. Nõnda on vältimatu, et minagi olen tegelane selles loos ja et minustki tuleb jutustada mõni sõna, kasvõi seda, kuidas ma sinna sattusin, kust lugu algab.»